A definite moust have är ett mörkrosa lack som verkligen är oemotståndligt. Hur många rosa lack man än har innan så kommer man definitivt att vilja ha detta också. Färgen får mig att tänka på mosade vildhallon med en klick vispgrädde. Jag har förstått från några andra bloggerskor att de tyckt att detta lack är rinnigt, men det tycker inte jag. Jag tycker att det är lagom tjockt i konsistensen, att det täcker bra och att det är lättmålat. Har man ont om tid klarar man sig bra med ett lager, bäst blir det dock med två lager. I sommar när mina händer är bruna kommer jag att leva med detta lack veckans alla dagar!
 
Minnie style är mitt favoritlack i kollektionen. Lagom stort glitter i ljusreflekterande rött och matt vitt. Detta glitterlack kan bäras både till vardags och till fest och det går att variera i oändlighet. Till vardags är det fint att bära lacket med endast ett genomskinligt baslack. Med ett lager mattande lack över nageln blir även det röda glittret ganska matt och gör lacket ännu mer lättburet. Till fest blir det vrålsnyggt att måla naglarna i tex. barbierosa Chic from ears to tail som bas och sedan måla Minne style över. På vissa naglar kan man då måla endast tippen med Minnie style, medan man målar hela nageln med Minne style på andra naglarna.
 
Har du, som jag, haft en rosa barbiebil? Min barbiebil hade precis samma färg som det är på lacket Chic from ears to tail. Bubbelgumsrosa är annars ett bra ord för färgen. Passar som sagt utmärkt ihop med Minnie style, men är även snyggt precis som det är. Lacket är dock lite för rinnigit för min smak. Själv är jag tvungen att måla tre lager för att bli tillfredställd med täckningen.
 
Magazine cover mouse är ett liquid sand- lack. Lacket är rött i nyansen mediummörkt och lacket är fullt av shimmer. För mig är det dock ett minus att det är shimmer i lacket. Jag tycker att ytan blir tuffare utan att det glittrar. Jag gillar skarpt att lacket passar alla åldrar, det är lika snyggt om du är 16 som 64 år gammal. Precis som de andra liquid sand- lack är lacket väldigt lätt att ta bort, vilket man oftast inte kan förvänta sig av glitterlack. Passar dessutom att bära genom alla årstider!
 
Innie minnie mightie bow är det enda lack jag inte köpte. Kanske ångrar jag mig, men vanliga mörkröda lack är inget som lockar mig just nu.. På rätt person tror jag dock säkert att detta är helt underbart, OPI brukar ju veta vad de kokar ihop... Eller hur man nu gör nagellack...:)
 
De två sista lacken är Butter please från essie och nummer 900 från BIK BOK. Dessa har jag inte testat än... Recension kommer...
 
 
 
 
a definite moust have, bik bok, chic from ears to tail, couture de minnie, essie, liquid sand, magazine cover mouse, minnie style, opi, rosa, text,

Kommentera

Publiceras ej